Toronto-Vancouver-2016.reismee.nl

Vancouver

Vancouver

Vandaag 7.30 uur uit de veren en het gebruikelijke ontbijt. Daarna 3 seniorendagkaarten en een voor volwassenen gekocht á raison van C$ 7.50 en C$ 9.75 voor het openbaar vervoer naar en in Vancouver met de Skytrain en bus en terug. Een kwartiertje lopen tot het station en daarna met de Skytrain van station Production Way naar het het eindstation Waterfront. Meteen viel het oog op het WTC-gebouw in de vorm van een boot waar een cruiseschip aan aangemeerd lag. Hier een heel eind langs het water gelopen en genoten van de activiteiten op het water zoals binnenlopende zeeschepen en het af- en aanvliegen van watervliegtuigen waarvan er zo'n twintig lagen. Toen nog een eind door de stad gelopen naar de bezienswaardigheden zoals die werden aangegeven door het visitorcenter (VVV). Dat viel best tegen.

Inmiddels was het gaan regenen zoals gebruikelijk bij onze stadsbezoeken wat het er bij een temperatuur van 14 graden al niet prettiger op maakte. Wat een verschil met gisteren. Leuk was een Gasclock die om het uur met stoom het deuntje van de Westminster floot. Wij waren er klokslag 12 uur. Toen een bezoekje aan Starbucks om op te warmen met koffie. Daarna richting Chinese wijk waar wij zoveel daklozen, verslaafden en andere ongure types gezien hebben dat wij slechts enkele minuten in China Town zelf hebben doorgebracht. Zoveel van dit soort lieden hebben wij aan deze kant van de grote plas nog nergens gezien.

Daarna met de bus wederom naar Waterfront waar overigens ook nog een aantal in ieder geval beschonken gast(in)en zaten. Van Waterfront-station de Seabus genomen naar Vancouver-North zo'n overtocht van een kwartiertje. Vancouver bestaat eigenlijk uit 23 deelgemeenten met een eigen bestuur, eigen politie, brandweer enz. Na hier even rondgekeken te hebben weer terug met de Seabus naar Waterfront-station.

Hier de bus genomen naar de Public Market (markthallen)op Granville Island. Leuk, maar ook niet meer dan dat. Bus terug naar, u raad het al, Waterfront-station en daar op zoek naar het Old Dutch restaurant dat wij s 'morgens gezien hadden om daar een hapje te eten. Helaas was om 18.00 uur de zaak gesloten en zijn wij bij het Bellagio, een Italiaans restaurant, gaan eten. Was goed in de smaak gevallen, bekomen moeten wij nog afwachten. Daarna de Skytrain terug genomen en waren wij om 20.00 uur terug op de camping.

Ter afsluiting nog een kopje koffie en het maken van dit verslag. Inmiddels regent het alweer een paar uurtjes maar morgen zou het wat minder worden. Wij gaan ons voorbereiden op het op orde brengen van de campers, het inpakken van onze spullen, het afleveren van de campers en de terugreis naar onze dierbaren.