Toronto-Vancouver-2016.reismee.nl

Vancouver

Van Lillooet naar Vancouver.

Vanmorgen na het ontbijt om 8.30 uur vertrokken nadat Jean en Mia gefaced-timed hadden met kinderen en kleinkinderen. Een schitterende zonnige morgen. Eerst richting Pemberton zo'n 100 km in nagenoeg dezelfde natuur als waarmee wij gisteren geëindigd zijn, canyons, rotsen en bergen met sneeuw en verder totaal niets wat op bebouwing of wat dan ook lijkt. Met dit verschil dat wij gisteren boven de canyon reden en vandaag veelal er in.

Op deze weg hebben Jean en Mia wederom een beer gespot, de 3e al op deze rit. Ook hebben wij onderweg nog een tweetal herten op de weg en snelweg gehad.

Verder richting Whistler waar een kabelbaan met een overspanning van 4 km hangt. Wij zijn hier uitgestapt om dit plaatsje te bekijken maar binnen een half uur was dat al bekeken. Een wintersport plaatsje waar in dit jaargetijde de liften worden gebruikt om fietsen omhoog te brengen voor de downhillers. Een prachtig showspel, die gasten die met flinke snelheid naar beneden jumpen en rijden.

Van hieruit richting Squamish en verder naar onze eindbestemming Vancouver. Wij zijn via de Sky to Sea Highway (99) richting Vancouver gereden waar wij een prachtig uitzicht hadden over de baai genoemd de Howe Sound. Vanaf Horseshoe Bay gaan ook de veerboten naar verschillende bestemmingen o.a. Vancouver Island,

Het laatste stuk over Highway 1 was weer redelijk tot druk met verkeer en met onze campers die meer verbruiken dan trekken (ook met tow/haul) is het op bergachtige wegen vaak hard werken om niet al het andere verkeer te veel te hinderen. Onderweg zijn wij nog een paar keer uitgestapt om wat mooie plaatjes te schieten en kwamen wij uiteindelijk rond 15.00 uur op het Burnaby Cariboo RV Park and Campground in Vancouver aan, waarschijnlijk net voor de spits. Een camping met geheel verharde plekken en plaats voor een camper/caravan en een zit/eetbank, maar dan wel weer afgescheiden met een thuja haag. Nog even op zoek gegaan naar een uitspanning om wat te eten maar helaas is hier op loop afstand in de wijk Burnaby niets te vinden en hebben wij het vandaag afgedaan met een brood maaltijd.

Tot nu toe hebben wij 6200 km gereden van Toronto tot Vancouver.